Heineken is bekend om het sponsoren van grote sport evenementen, en heeft een naam als uitstekende gastheer. Ze waren de hoofdsponsor van de Rugby World Cup in Nieuw-Zeeland in 2011, en vroegen TBWA\BEC om voor de gelegenheid een website te ontwikkelen waar hun gasten terecht konden voor alles wat je maar zou kunnen willen weten over de Rugby World Cup. De website werd zodoende tweeledig opgezet. Enerzijds vond men de geschiedenis van het toernooi, weergegeven in prachtige foto’s en verhalen, en anderzijds alle informatie over het toernooi dat jaar. Ik nam de productie van deze website op me.
Als online producer was ik verantwoordelijk voor het structureren en aanleveren van de enorme hoeveelheid data en assets voor deze site, wat zover ging als iedere statistiek van iedere speler op het toernooi, alle informatie over steden en stadions, alle copy, alle foto’s en ga zo maar door. Het is van essentieel belang om dit nauwkeurig te doen, want zeker bij dit soort volumes geldt: shit in is shit out. Hiernaast was ik verantwoordelijk voor het managen van een soepel ontwikkelproces en het organiseren van een uitgebreide testfase.