Wanneer er in je naam ‘Beer & Kitchen’ staat schept dat enige verwachting. Het is dus ook niet gek dat er bij Bar Dixie meer dan 40 bieren op de kaart staan. Met een uitstekende core range en een uitgebreide selectie wisselende bieren is dat ruim voldoende, maar we zijn altijd op zoek naar een hoger niveau. Tja, wat is dat dan, dat hogere niveau?
Nou, er zijn twee typen bierdrinkers: degenen die altijd hetzelfde bestellen, en degenen (waaronder ik) die zoveel mogelijk willen proeven en proberen. Dat is ook de reden dat ik naar een bierbar ga en er terug kom. Des te sneller er iets nieuws is, des te sneller ik er weer ben. En dat geldt niet alleen voor mij, maar ook voor de vele andere bier aficionados die zo gepassioneerd hun Untappd bijwerken.
Snelheid dus. Maar ja, je kunt niet je hele kaart iedere week verversen. Nouja, dat kan wel, maar dat wordt een logistieke en administratieve nachtmerrie. Dus hoe ga je er dan voor zorgen dat er voor de terugkerende gast altijd iets nieuws is? Als antwoord op die vraag bedacht ik het ‘Try Now’ concept.
Het idee achter Try Now is simpel maar effectief. We ruimen 3 plekjes in op de bierkaart voor bieren waarvan we steeds maar één tray of krat (12 of 24 stuks) bestellen. Wanneer er een op is bestellen we weer wat anders. En het zijn niet zomaar de ‘standaard’ biertjes, maar leuke, opvallende, onbekende, bijzondere, prijswinnende bieren met als het even kan een goede naam. Zo begonnen we met Kutbier van Brouwerij Boegbeeld, een Belgian Blonde met pruimen. Het bleek een schot in de roos.
Inmiddels hebben ruim 50 bieren de revue op de Try Now gepasseerd en wisselen we 2 á 3 keer per week. Er is nu écht altijd iets nieuws, en daar komen de bierliefhebbers voor terug. En voor ons is het ook nog eens een ontzettend leuke uitdaging om iedere keer weer met een biertje te komen waarmee we onze gasten kunnen verrassen. Win-win!









Heb je ook een strategische uitdaging waarbij je mijn hulp wel zou kunnen gebruiken? Aarzel niet en neem gerust contact met me op!