Spicy Scarves - Website - Portfolio - Hairtrigger

De switch van een webshop erbij hebben naar het inzetten als je primaire verkoopkanaal is een ingrijpende business decision en gaat niet van vandaag op morgen. Het heeft invloed op alle strategische beslissingen, van de manier waarop je acquisitie pleegt, welke content je mensen voorschotelt, hoe je ze door je website begeleidt, hoe je het betaalproces inricht tot je distributie.

Voor Spicy Scarves ging ik aan de slag om de digitale sales te optimaliseren. Natuurlijk kan ik niet in detail vertellen wat ik daarvoor gedaan heb, maar het behelste in grote lijnen het aanpakken van de UX, het optimaliseren van content op zowel social als de website, het aanspreken van nieuwe acquisitiekanalen, het redesignen van de homepage en het aanpakken van SEO.

Ik ontwikkelde een hele nieuwe sectie binnen de site, richtte de analysetools opnieuw in, selecteerde de afbeeldingen tijdens de productshoot en voegde nieuwe onderdelen en functies toe aan de webshop. Alles om het voor de gebruiker zo duidelijk en eenvoudig mogelijk te maken en voor ons om inzage te krijgen in het koopgedrag en de pijnpunten van de site. Ontwikkeling stopt immers nooit.

Het leuke aan dit soort projecten is dat er een duidelijk doel is en dat de voortgang goed meetbaar is. We zijn inmiddels een tijdje onderweg en keer op keer worden er stappen vooruit gemaakt. Door goed te analyseren, de drempels voor de consument adequaat te tackelen en ze te serveren met relevante content zien we de verkoop groeien. En dát geeft voldoening.

Wil je weten wat ik voor jouw merk zou kunnen betekenen? Neem dan contact met me op!