Soms heb je een gek idee, en als het dan op het juiste moment komt dan moet je er iets mee doen. Amazon was net naar buiten getreden met een filmpje omtrent het bezorgen van pakketten met drones, ik was op zoek naar een manier om contactlenzen onder de aandacht te brengen, een veelgehoord ongemak onder contactlensdragers is het verliezen van een lens én 1 april stond voor de deur… het was het recept voor Emergency Drone Delivery. Wat als je met een app een drone kon oproepen om nieuwe contactlenzen te komen brengen, wanneer je deze verloren was?

Toegegeven, het filmpje zit vol onmogelijke dingen en is heel bewust ‘over the top’ gemaakt. Ik wilde mensen laten denken: “Dit kan toch niet echt?”. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik niet verwacht had dat veel mensen er in zouden trappen, maar niets bleek minder waar. We lanceerden twee weken voor 1 april, en de clip ging vrijwel direct viraal en verscheen vervolgens in diverse media. Een paar dagen voor 1 april moesten we toegeven dat het een grap was, omdat de aandacht zo serieus werd dat het uit de hand liep.

Het was een ‘spur of the moment’ projectje, en dat zijn vaak de beste. Uiteindelijk werd het slachtoffer van zijn eigen succes, maar wat heb ik een lol gehad om dit te maken.