Jaarlijks organiseert Specsavers in de Noord-Europese regio de Clinical Conference, een evenement dat in 5 achtereenvolgende dagen wordt gehouden in Noorwegen, Zweden, Finand, Denemarken en Nederland, en waar meer dan 2.000 professionals in oog- en hoorzorg bijeen komen. De conferentie is bedoeld om door middel van toonaangevende sprekers en een vakbeurs de kennis en kunde in de hele branche te vergroten, en dus zijn niet alleen Specsavers-medewerkers welkom, maar ook alle andere vakgenoten. De website speelt een centrale rol in de organisatie van dit evenement.
Voor de Clinical Conference ontwikkelde ik de website in liefst 10 varianten (ieder land in zijn eigen taal én Engels). Ik was verantwoordelijk voor de elementen en de UX, schreef de Nederlandse en Engelse copy en managede de assets – zoals een enorm master copydoc – en het productieproces. Ondanks dat de varianten in de basis kopieën van elkaar zijn, zat de complexiteit van het project voornamelijk in het verschil in talen, waarbij bijvoorbeeld het Fins doorgaans significant langer is en daarmee rekening gehouden moet worden bij de ontwikkeling.
Naast de productie van de website was ik voor dit project ook verantwoordelijk voor de strategie, copy en het design van Facebook content en advertenties, en de email campagnes rondom het evenement.
Website productie: Perplex Internetmarketing.