IBC is het grootste media, technologie en entertainment evenement ter wereld. Meer dan 56.000 professionals komen verspreid over 5 dagen naar de RAI in Amsterdam om te luisteren naar toonaangevende sprekers, de laatste innovaties te ontdekken en natuurlijk om te netwerken. Het event begon ooit voor omroepen, de afkorting staat voor International Broadcasters Convention, maar is inmiddels uitgegroeid tot een all-round congres. Niet alleen zijn grote namen als Microsoft, Facebook, Google en Youtube tegenwoordig aanwezig, dit jaar was er zelfs een e-sports toernooi in een heuse arena.

Het hoofdkantoor van IBC zit in Londen, dus belden ze mij of ik hier in Amsterdam hun ‘boots on the ground’ wilde zijn. Een enorme eer natuurlijk. Het primaire doel dat ik meekreeg was het leggen van contacten en het targetten van studenten en startups. Zo ging ik langs bij het Science Park en bij alle coworking locaties van Mindspace, WeWork en Spaces. Ik ben niet vies van een beetje hands on werk, dus verspreidde ik ook eigenhandig honderden flyers en hing diverse posters op op relevante locaties. Én ik mocht de Nederlandse vertalingen van de campagne verzorgen.

Zelf ben ik natuurlijk ook gegaan, en ik moet zeggen: die event staff badge maakte me best een beetje trots. Onderdeel mogen zijn van zoiets groots en internationaals is heel bijzonder. Bovendien heb ik bij Adobe kunnen leren over het optimaliseren van werkprocessen in Premiere Pro én heb ik The Lion King in de best mogelijke versie van Dolby Cinema mogen zien. Cadeautjes.

Nu ik dit zo schrijf en terugkijk ben ik vooral dankbaar. Wat een enorm evenement! Alle zalen van de RAI gewoon bomvol, en daar heb ik aan bij mogen dragen. Hopelijk volgend jaar weer, dan gaan we voor 60.000!

Kan ik jou ergens mee helpen? Neem dan contact met me op.